Вівторок, 21 Тра 2024, 00:31
Вітаю Вас Гість | RSS

ВІРТУАЛЬНИЙ КАБІНЕТ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ КЗШ № 44

Наше опитування
Чи потрібно вчити Англійську мову?
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична скарбничка педагога

Головна » Статті » З досвіду викладання

Креативне середовище на уроках англійської мови

Розвиток системи освіти в Україні, її вихід на європейський рівень неможливі без підвищення уваги до викладання іноземних мов, володіння однією з яких є неодмінним критерієм інтеграції України в Європейське та світове співтовариство.   

Національна доктрина розвитку освіти України наголошує на важливості опанування іноземної мови як засобу комунікації, що має на меті набуття учнями відповідних навичок і вмінь. Головною метою навчання іноземних мов є розвиток здібностей учнів використовувати іноземну мову як інструмент у діалозі культур та народів світу.

Згідно з чинною програмою головна мета навчання іноземної мови у загальноосвітніх закладах полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, базою якої є комунікативні вміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.

Основними комунікативними уміннями є:

  • Уміння здійснювати усно мовленнєве спілкування (у монологічній і діалогічній формах);
  • Уміння розуміти зі слуху зміст автентичних текстів;
  • Уміння читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту;
  • Уміння здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених завдань;
  • Уміння адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння мовою іноземною;
  • Уміння використовувати у разі необхідності невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів.

Сучасність вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження нових – «інноваційних» методів навчання і виховання дітей. На сьогоднішній день , основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору.

 Інноваційний процес – це комплексна діяльність по створенню, освоєнню, використанню та розповсюдженню нововведень. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, ми повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання. Під час навчання потрібно використовувати такі методи, при яких:

• в учнів виникає бажання до творчої, результативної роботи;

• учні стають активними, розкутими, намагаються досягти успіху, при цьому не порушують поведінку у класі.

 Відомо, що однією з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Слово "інтерактив” прийшло до нас із англійської мови "interаct”. "Inter” – це "взаємний”, "act” – діяти. Інтерактивне навчання – це навчання основане на діалогічному мовленні, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня, при цьому вони - рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання і не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. В таких умовах, учні швидше привчаються бути демократичними, сміливо спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані самостійні рішення.

Мета інтерактивного навчання – створити комфортні умови, себто таке «креативне середовище» навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість. На мою думку, мета сучасної школи полягає в тому, щоб виховувати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити.

На допомогу вчителеві можуть прийти уроки-казки, уроки-подорожі, уроки-діалоги, уроки-ділові ігри та використовуватися елементи гри в ході уроку, диференційне навчання, інтегровані завдання, уроки-проекти, уроки з комп'ютерною підтримкою.

На своїх уроках я використовую роботу в парах  або групові форми роботи. В шостому класі провела урок-подорож до Лондону з комп'ютерною підтримкою. Під час вивчення теми «Професії» використовую рольові ігри ( діти обирають собі професію і розповідають про себе, або журналіст бере у них інтерв'ю).

Вдається зацікавити учнів за допомогою використання комп'ютеру.  Проведення уроків з комп’ютерною підтримкою переконує у тому, що він має надзвичайно широкі можливості для вдосконалення навчального процесу.

Дуже вдало використовувати на уроках ігрові форми навчання, особливо в початковій школі. Гра - це світ, в якому живе дитина. Граючи, вони не помічають, як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор молодші школярі  вчаться будувати і конструювати, причому кожний учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. Отже, я зробила висновок, що гра - це праця. У процесі гри в дітей виробляються навички зосередження, самостійного мислення, розвивається увага, дисципліна. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим, створює в дітей бадьорий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу.

На сучасному етапі розвитку педагогічної галузі набуває популярності метод проектів. Метод проектів – це педагогічна технологія, яка містить сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю. Діти активніше виконують домашнє завдання, коли воно має творчий характер; із цікавістю слухають захист проектів своїх однокласників. Такі завдання дають змогу слабким учням покращити свої оцінки.

З певністю, можу стверджувати те, що як з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення англійської мови і сприятиме всебічному розвитку дитини , такий і буде його кінцевий результат. І якщо він не викличе інтерес в учня з перших днів, то ця дитина, назавжди залишиться глухою, байдужою до вивчення іноземної мови; буде жити без радощів пізнання і відкриття чогось нового і невідомого під час уроків англійської мови.

Саме тому початковий етап навчання іноземної мови у сучасному загальноосвітньому навчальному закладі надзвичайно важливий, оскільки в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної компетенції, необхідні та достатні для подальшого її розвитку й удосконалення. Тут відбувається становлення засад для формування іншомовних фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок, а також умінь в аудіюванні, говорінні, читанні й письмі у межах програмних вимог.

У початковій школі важливо зацікавити учнів вивченням іноземної мови, викликати в них позитивне ставлення до предмета, вмотивовувати необхідність і значущість володіння іноземною мовою як неповторним засобом міжкультурного спілкування. Всі залучені для цього навчальні засоби мають сприяти вихованню в учнів комунікативних потреб у пізнанні інших країн і народів, пошуку друзів не тільки для спілкування, а й для вирішення найтиповіших проблем їхньої життєдіяльності.

Комплексне рішення практичних , освітніх , виховних і розвиваючих завдань навчання можливе лише за умови впливу не тільки на свідомість учнів , а й проникнення в їхню емоційну сферу.

Одним з найбільш ефективних способів впливу на почуття та емоції школярів є музика. Відомий педагог Ян Амос Коменський писав, що той, хто не знає музики, уподібнюється тому, що не знає грамоти. В школах Стародавньої Греції багато текстів розучували співом, а в початковій школі Індії абетку і арифметику вивчають співом і зараз.

Музика і спів можуть надати неоціненну допомогу у вивченні іноземної мови в школі. Сформулюємо методичні переваги пісень у навчанні іноземної мови :

  • пісні як один з видів мовного спілкування є засобом більш міцного засвоєння та розширення лексичного запасу , тому що включають нові слова і вирази. У піснях уже знайома лексика зустрічається в новому контекстуальному оточенні , що допомагає її активізації . У піснях часто зустрічаються імена власні, географічні назви, реалії країни досліджуваної мови, поетичні слова;
  • в піснях краще засвоюються й активізуються граматичні конструкції. У деяких країнах видаються пісні для навчання найбільш поширеним конструкціям. Вони написані в сучасному ритмі, супроводжуються текстом з пояснювальними коментарями, а також завданнями (мета яких - перевірка розуміння й обговорення змісту);
  • пісні сприяють вдосконаленню навичок іншомовної вимови , розвитку музичного слуху . Встановлено, що музичний слух, слухова увага і слуховий контроль знаходяться в тісному взаємозв'язку з розвитком артикуляційного апарату. Розучування і виконання коротких, нескладних по мелодійному малюнку пісень із частими повторами допомагають закріпити правильну артикуляцію і вимову звуків, правила фразового наголосу, особливості ритму і т. д.;
  • пісні сприяють естетичному вихованню учнів, згуртуванню колективу, більш повному розкриттю творчих здібностей кожного. Завдяки музиці на уроці створюється сприятливий психологічний клімат, знижується психологічне навантаження, активізується мовна діяльність, підвищується емоційний тонус, підтримується інтерес до вивчення іноземної мови.

На уроці іноземної мови пісні найчастіше використовуються:

1) для фонетичної зарядки на початковому етапі уроку ;

2) для більш міцного закріплення лексичного та граматичного матеріалу;

3) як стимул для розвитку мовних навичок і вмінь;

4) як свого роду релаксація в середині або в кінці уроку, коли діти втомилися і їм потрібен відпочинок,  що знімає напругу й відновлює їх працездатність.

Виходячи з цього,  виділені наступні основні принципи відбору пісенного матеріалу :

1) принцип автентичності, пов'язаний з критерієм культурологічної цінності і забезпечує розширення лінгвокраїнознавчого кругозору учнів;

2) принцип впливу на емоційну і мотиваційну сферу особистості з урахуванням вікових особливостей та інтересів школярів;

3) принцип методичної цінності для формування базових мовних навичок і вмінь учнів, який забезпечується відповідністю ПМ тематиці мовлення, читання та іншим програмним вимогам навчання на данному етапі.

Щоб вирішити ці питання і врахувати всі наведені принципи, вважаємо доцільним використовувати пісенний матеріал автентичних англомовних підручників, а саме НМК як Get Ready. Саме пісні цього підручника допомагають

*    весело і легко вивчити цифри і рахування до 10,

*    запам'ятати англійську абетку,

*    вивчити літери абетки на фонематичному рівні (звуки),

*    запам'ятати кольори, частини тіла, транспорт і т.д., і т.п.

Для навчання англійської мови корисно використовувати Total Physical Responce - TPR, тобто діти навчаються через зображення мімікою , жестами і рухами того, про що говорять або співають. Для цього ідеально підходять пісні представлені в НМК Get Ready . Пісні , в яких лексика навчається через рухи , наприклад " If you happy " , " Head and shoulders " , допомагають краще освоїти лексику , вивчити команди , відпрацювати будь-яку лексичну тему.

Таким чином , діти можуть зображувати дії , танцювати , повторюючи за вчителем , пізнавати мову і культуру досліджуваної мови без особливих пояснень .

Категорія: З досвіду викладання | Додав: destiny_yours (15 Лис 2014)
Переглядів: 3580 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Site life