Вівторок, 21 Тра 2024, 00:31
Вітаю Вас Гість | RSS

ВІРТУАЛЬНИЙ КАБІНЕТ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ КЗШ № 44

Наше опитування
Скільки часу треба приділяти вивченню англійської мови?

Всього відповідей: 12
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична скарбничка педагога

Головна » Статті » З досвіду викладання

Комунікативна спрямованість навчання англійської мови в 5-6 класах як запорука реалізації змісту іншомовної освіти на рівні Державного станд

Комунікативна спрямованість навчання англійської мови в 5-6 класах як запорука реалізації змісту іншомовної освіти

на рівні Державного стандарту

Соціально-економічні та культурні тенденції розвитку сучасного суспільства викликають необхідність навчання учнів іноземної мови як важливого засобу міжкультурного спілкування. Оволодіння іноземною мовою надає додаткові можливості для самореалізації особистості в сучасних умовах.

Програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів будуються на засадах загальнодидактичних принципів, враховують особливості методичної організації процесу навчання кожної мови окремо, а також навчальний досвід учнів у вивченні як і рідної мови. Пріоритетним є комунікативний підхід до навчання.

Навчальний матеріал, передбачений програмою, і процес навчання підпорядковуються досягненню практичних, освітніх, виховних і розвивальних цілей в їх єдності.

Цілі і методи навчання мають бути спрямовані на розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння (діалогічного і монологічного мовлення), читання, письма.

Головна мета навчання іноземної мови полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, яка дозволяла б їм здійснювати спілкування в усній та писемній формах у межах сфер і тем, визначених програмою.

Навчально-виховний процес здійснюється з опорою на такі теоретичні положенні (принципи).

1. Принцип комунікативної спрямованості навчання забезпечує таку організацію навчального процесу,  який веде до належного рівня практичного володіння  іноземною мовою в усній і писемній формах. Слід приділяти багато  уваги роботі учнів в парах, трійках та ланцюжком. Учням бажано давати “завдання контрольованого говоріння”, в яких вони навчаються починати розмову,  використовуючи ініціативну репліку, правильно і швидко реагувати на ініціативну репліку співрозмовника та підтримувати бесіду.   

2. Принципи ситуативності  та  тематичної  організації навчального матеріалу створюють умови для адекватної реалізації ідеї комунікативності. За змістом оволодіння мовою відбувається у межах тем, визначених програмою, а основною формою організації спілкування вважається мовленнєва ситуація. Спілкування дітей слід будувати відповідно до ситуацій наступних сфер спілкування:

*    соціально-побутова сфера спілкування (родина уподобання членів родини, їх професії, допомога старшим, сімейні традиції;

*    будинок і квартира, домашні обов’язки, уподобання; тварини;

*    освітня сфера: школа, розклад занять, навчальні предмети, розпорядок дня, канікули;

  1. Принцип діяльнісного характеру навчання, що передбачає цілеспрямоване оволодіння мовленнєвими діями з метою їх подальшого використання для розв’язання певних комунікативних завдань, забезпечуючи таким чином мовленнєву взаємодію учнів, характерну комунікативному підходу до навчання.
  2. Принцип соціокультурного спрямування навчального процесу, який забезпечується відповідними автентичними матеріалами (текстами, ілюстраціями тощо). У зміст навчання в 5-му класі входять також лінгвокраїнознавчі знання, навички й уміння, необхідні для спілкування з носіями мови, а також для розуміння автентичних текстів а саме:

а) знання учнями:

  • імен власних, назв міст;
  • назв тварин, рослин, типових для країн, мова якої вивчається;
  • державної символіки;
  • дитячого фольклору (пісні, ігри, лічилки, прислів’я і приказки);

в) уміння:

  • вживати форми мовного етикету;
  • орієнтуватись у правилах ігор однолітків країни, мова якої вивчається;
  • порівнювати звичаї, що лежать в основі святкування свят у країнах, мова якої вивчається, та у своїй країні.
  1. Принцип домінуючої ролі  вправ і завдань підкреслює специфіку оволодіння  іноземною мовою як навчальним предметом відповідно до того, що основним має бути досягнення належного рівня сформованості навичок і вмінь шляхом організації інтенсивної тренувальної діяльності.

Відповідно до комунікативно орієнтованого підходу до навчання іноземних мов пріоритет надається комунікативно спрямованим завданням і вправам, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування. Проте це не означає, що у навчальному процесі ігноруються мовні вправи, які сприяють засвоєнню нормативного мовлення у фонетичному, лексичному і граматичному аспектах. Відповідно до чинних умов навчання такі вправи мають бути комунікативно спрямованими, відігравати допоміжну роль і, зазвичай, використовуватись у контексті з комунікативними завданнями і бути підпорядкованими їм.

6. Принцип  взаємопов’язаного навчання видів  мовленнєвої діяльності  враховує спільні психологічні механізми, спирається на використання максимуму відповідних аналізаторів для досягнення належного рівня сформованості навичок і вмінь. 

Отже враховуючи всі зазначені вище принципи виникає необхідність переглянути і вдосконалити методи викладання іноземної мови, форми навчальної діяльності учнів.

Аудіювання

Аудіювання є пріоритетом і конкретизується умінням сприймати і розуміти інформацію. Кроки вчителя по організації слухання - це мовна настанова, зняття труднощів, слухання тексту із завданням. Передбачений спеціальний етап, що в обов’язковому порядку містить роботу над текстами для аудіювання.

Приклади завдань для аудіювання

Прослухай текст і заповни пропуски поданими в рамочці словами.

Snowballs, cold, white, winter, they, day, weather, school, long, tree, short, children.

It is (1)___. In winter the (2)___ is very (3)___. It snows in winter. The days are (4)___ and the nights are (5)___. The streets, the houses and the trees are (6)___. Children play (7)___ and make snowmen. In winter schoolchildren have holidays. They do not go to (8)___. The first of January is the New Year’s Day. For this (9)___ children decorate a New Year (10)___. They decorate it with toys and lamps. (11)___ get presents. All (12)___ like winter holidays.

Listen to the text and fill in the gaps with the given words.

It is spring. It is a good season. It is a warm season. The weather is fine. Sometimes it rains. The forests, the fields and the trees are green. The sky is blue. The sun shines brightly. The birds sing in the trees. People love spring. They go for walks. Children play out in the yard.

                     Green, they, love, spring, is, blue, season, weather, shines.

 

 

It is _____(1). It is a good ____(2). It ___(3) a warm season. The ____(4) is fine. Sometimes it rains. The forests, the fields and the trees are ___(5). The sky is ___(6). The sun ____(7) brightly. The birds sing in the trees. People ___(8) spring. _____(9) go for walks. Children play out in the yard.

Listen to the text and decide whether the sentences are true (+) or false (-).

It is autumn. In autumn it is usually cool. The cold weather begins. The sky is grey. There are clouds in the sky. Cold winds blow. It often rains in autumn. The trees are yellow, red and brown. In autumn there are a lot of fruits. There are a lot of apples, pears, and plums on the trees. Children like fruit. They gather fruit and eat them. Holidays end in autumn. Schoolchildren go to school. A new school year begins.

  1. It is winter.
  2. The cold weather begins.
  3. There are no clouds in the sky.
  4. Cold winds do not blow.
  5. The trees are yellow, red and brown.
  6. In autumn there are a lot of fruits.
  7. There are a lot of apples, pears, and plums on the trees.
  8. Schoolchildren do not go to school.

Говоріння

Говоріння здійснюється у формі монологічного і діалогічного висловлювань, навчання діалогу і монологу відбувається паралельно і взаємозалежно. Навчання діалогічному мовленню може здійснюватися на ситуативній основі. Воно може здійснюватися на основі діалога-зразка. Монологічне мовлення учнів представлене різними рівнями – від елементарного до розгорнутого монологічного висловлювання. Воно може бути репродуктивним (наприклад заучування зразків діалогів), змішаним (підготовленим на основі опор і власного мовного і мовленнєвого досвіду) і продуктивним тобто цілком самостійним.

Приклади завдань для говоріння

Подивись на прогноз погоди міста і склади виступ для репортера.

Example (приклад):

Hi, it is _____ speaking. It is the weather forecast for Sunday. It will be sunny. It will be 25 degrees above zero. Good luck to you. Good bye.

My favourite clothes

My favourite thing to wear is _________(назва одягу).

It is __________ (колір).

It has a picture of _________ on it.

It fits me perfectly and I like it.

When I have free time, I like to …….

read

play

watch

listen

go

  • books
  • poems
  • fairy tales
  • comics
  • newspaper
  • magazine
  • articles
  • ……

 

  • games
  • football
  • badminton
  • tennis
  • computer
  • computer game
  • hide-and-seek
  • with pets
  • with friends
  • with toys
  • ……
  • TV
  • films
  • comedy
  • detective
  • horror
  • cartoons
  • video
  • ……..

*      to music

*      to radio

*      to recorder

   

  1. to cinema
  2. to museum
  3. to theatre
  4. to the park
  5. for a walk
  6. hiking
  7. shopping
  8. ……..

 

My free time

I like …V...ing.

I often  V    ……… .

It is ……(interesting, exciting, great, fun).

I don’t like …V...ing.

It is ……(not interesting, dull, boring, terrible.)

 

Категорія: З досвіду викладання | Додав: destiny_yours (17 Лют 2015)
Переглядів: 526 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Site life